Lp.
|
Zadanie
|
Formy realizacji
|
Osoby wspierające
|
Termin
|
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
|
1
|
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego
|
Poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, Napisanie planu rozwoju zawodowego
|
Dyrektor szkoły opiekun stażu, bibliotekarki,
|
IX’05
|
Poprawne opracowany planu rozwoju zawodowego
|
2
|
Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu
|
Bezpośrednia rozmowa, zwarcie pisemnego kontraktu z opiekunem
|
Opiekun
|
IX’05
|
Opracowanie zasad współpracy
|
3
|
Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych
|
opracowanie zakresu i tematów zajęć
|
Opiekun stażu
|
IX’05 V’06
|
Scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu
|
4
|
Zapoznanie się z literaturą pedagogiczną
|
Czytanie czasopism pedagogicznych
|
Biblioteka Pedagogiczna i szkolna
|
IX’05-V’06
|
Krótkie pisemne prezentacje wybranych pozycji
|
5
|
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy
|
Opiekun stażu
|
IX’05-V’06
|
Teczka stażysty
|
6
|
Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego
|
Opiekun stażu
|
V 06
|
Sprawozdanie z realizacji stażu
|
Zna organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły
|
1
|
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły
|
Udział w Radach Pedagogicznych, zespołach wychowawczych
|
Dyrektor, opiekun, lider zespołu,
|
IX’05 V’06
|
Lista obecności na radach, zespołach, potwierdzenie prowadzących
|
2
|
Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami
|
Obserwacja, udział w spotkaniach zespołów wychowawczych, spotkaniach Rady Pedagogicznej
|
Dyrektor, zastępca dyrektora, opiekun, lider zespołu
|
IX’05 V 06
|
Organizacja zajęć własnych, udział spotkaniach zespołu
|
3
|
Poznanie dokumentów obowiązujących w szkole: Statut szkoły, program wychowawczy, dokumentów związanych z zajęciami opiekuńczo-wychowawczymi: dzienniki zajęć wychowawczych rozkłady zajęć itp.
|
Analiza dokumentacji, Dokonywanie samodzielnych wpisów do dzienników, Opracowanie projektu planu pracy wychowawcy Opracowanie propozycji tygodniowych cykli tematycznych
|
Dyrektor, Opiekun, nauczyciele
|
IX/X’05
|
wpisy w dziennikach, Propozycje cykli tematycznych
|
4
|
Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole
|
Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących aktów prawnych,
|
Dyrektor, opiekun stażu
|
IX-XI’05
|
Oświadczenie o znajomości przepisów i ew. świadectwo ukończenia kursu
|
5
|
Określenie roli wychowawcy klasy
|
Bezpośrednia rozmowa
|
Dyrektor, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, pedagog szkolny
|
W czasie stażu
|
Uwagi w autorefleksji
|
Rozwijanie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych oraz rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności analizy i wyciągania wniosków
|
1
|
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innego nauczyciela oraz pedagoga szkolnego
|
Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisanie jej wyników
|
Opiekun, dyrektor, nauczyciele, pedagog szkolny
|
Dwa razy w miesiącu IX’05V’06
|
Wnioski z obserwacji i hospitacji
|
2
|
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrektora
|
Opracowanie scenariusza zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja
|
Dyrektor, Opiekun
|
Raz w miesiącu IX’05 V’06
|
Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji
|
3
|
Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron własnej działalności
|
Działanie autorefleksyjne, dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych narzędzi badań analiz i ewaluacji.
|
Samodzielna praca z opiekunem
|
Na bieżąco
|
Autorefleksja, autoanaliza
|
4
|
Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu
|
Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w szkoleniowych radach pedagog. lektura czasopism pedagogicznych i psychologicznych, oraz książek o tematyce pedagogiczno - psychologicznej, ukończenie licencjackich studiów na Bydgoskiej Akademii Pedagogicznej (Kolegium Nauczycielskie Języka Niemieckiego)
|
dyrektor, opiekun, bibliotekarki, metodycy CEN
|
W ciągu trwania stażu
|
Zaświadczenia, Potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu,
Lista przeczytanych książek oraz numerów czasopism.
Dyplom ukończenia studiów licencjackich
|
5
|
Wspomaganie aktywności dzieci
|
Udział uczniów w konkursach językowych. Współorganizacja konkursu języka niemieckiego Zorganizowanie i prowadzenie kółka języka niemieckiego dla dzieci i młodzieży chcącej pogłębiać swoją wiedzę Zainicjowanie współpracy (wymiany) międzyszkolnej z młodzieżą z Niemiec
|
Dyrektor,
Opiekun stażu
Opiekun stażu
Opiekun stażu/ nauczyciel J. niemieckiego
|
Cały rok
|
Potwierdzenia od organizatorów, Sprawozdanie z organizacji konkursu
|
|
|
|
|
|
|
7
|
Doskonalenie multimedialnych technik pracy
|
Publikacja w internecie planu rozwoju Przygotowanie materiałów na zajęcia z wykorzystaniem komputera Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej
|
Opiekun stażu, nauczyciel informatyki
|
W trakcie stażu
|
Teczka stażysty, dyskietka z zapisem elektronicznym
|
Posiada wiedzę z zakresu problemów wychowawczych szkoły oraz umie poszukiwać źródeł informacji o uczniu
|
1
|
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i opracowanie planu pracy wychowawcy klasy I gimnazjum, opracowanie propozycji tematów lekcji wychowawczych
|
Wybór tematu do pracy na bieżący rok
|
Opiekun, pedagog szkolny, nauczyciele uczący
|
IX’05
|
Opracowany plan pracy wychowawcy gimnazjum.
|
2
|
Poznanie sytuacji wychowawczej wychowanków
|
Rozmowa, wywiad
|
Rodzice, Opiekun, pedagog szkolny, dyrektor,
|
X/XI’05
|
|
3
|
Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowanków
|
Udział w szkoleniu, lektura pedagogiczna i psychologiczna
|
Opiekun, osoby prowadzące kursy, szkolenia
|
Na bieżąco
|
Zaświadczenia, prezentacja literatury
|
4
|
Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego
|
Samoocena
|
Dyrektor, opiekun
|
V’06
|
Teczka stażysty
|